Nedenfor finder du FAQ vedr. tilmelding til hold i Solbjerg IF, Gymnastik:

1. Jeg får beskeden ’Du er ikke på holdet’, når jeg klikker Tilmeld:
    Du har ikke betalt Foreningsmedlemskab for året aktiviteten starter for den person, der skal tilmeldes holdet. Dette betales først, og derefter kan tilmelding på gymnastikholdet gennemføres.

2. Hvordan kan der allerede være børn på holdet, før tilmelding åbner?
    Alle vores flittige instruktører får som bonus lov til at forhåndstilmelde deres børn til holdene. Det er et gode, som vi gerne giver for alle de timer, de lægger i Solbjerg IF.

3. Tilmeldingen er kun lige åbnet, og der står allerede, at alle pladser er optaget; hvordan kan det ske?
    Da der kun er ét hold af hver (pga. begrænset antal tilgængelige børnevenlige timer i gymnastiksalen), og der som bekendt er mange børn i Solbjerg og omegn, er der rift om pladserne.
    Vi anbefaler, at du tilmelder dit barn til ventelisten, da hvert klik på tilmeld åbner en ’reservation’ i otte minutter, og gennemføres betalingen ikke inden for de otte minutter, går pladsen videre til den første på ventelisten.
  1. Mit barn vil gerne følges med nogle af sine venner, men fylder først x år, som er minimumskravet, i løbet af sæsonen. Må han/hun tilmeldes holdet?
    For at opnå så homogene hold som muligt er vi nødt til at overholde de definerede alderskrav. En aldersspredning på to år er meget allerede og udfordrende nok for instruktørerne (og i visse tilfælde også for børnene).

2. Øv, vi fik en ventelisteplads. Hvad er sandsynligheden for at få en plads?
    Vi har især på de yngste hold erfaring for, at nogle børn alligevel ikke har lyst til at gå til gymnastik og derfor melder sig af holdet igen i løbet af de første tre uger. Desuden ser vi på, hvor mange der er på venteliste og i samarbejde med instruktørerne på det enkelte hold besluttes det, om det er muligt at tage flere ind på holdet, uden det går ud over kvaliteten. Dette kan ofte først vurderes efter 2-3 ugers træning.

3. Holdet er ikke, hvad jeg/mit barn forventede
    Det er vigtigt inden tilmelding at læse holdbeskrivelserne godt igennem. Da Solbjerg IF er en bredde-idrætsforening, er ingen af vores hold på eliteplan, og man skal derfor ikke forvente et niveau derefter. Vores instruktører deltager i kurser og gør deres yderste for at tilbyde en alderssvarende undervisning. Har du spørgsmål eller kommentarer til undervisningen, anbefaler vi, at du taler direkte med instruktøren, da direkte dialog altid er at foretrække. Skulle en dialog ikke afklare spørgsmålene, er man velkommen til at henvende sig efterfølgende til bestyrelsen i Solbjerg IF, Gymnastik på gymnastikisolbjerg@gmail.com.

4. Kan jeg få pengene tilbage, hvis mit barn alligevel ikke vil gå på holdet?
    Vi tilbyder, at man kan få sit kontingent tilbage, hvis det skriftligt meddeles bestyrelsen, at barnet ikke ønsker at gå på holdet mere inden en dato, som er oplyst i holdbeskrivelsen. Skriv meget gerne årsagen.
    Hvis fristen overskrides, kan vi desværre ikke tilbyde at tilbagebetale kontingent, men af hensyn til den eventuelle venteliste, vil vi meget gerne vide, hvis et barn ikke kommer til træning fremadrettet.

5. Vi fik ikke en plads på holdet efter en måned – kan vi få foreningsmedlemsskabet tilbage?
    Naturligvis. Hvis dit barn ikke går/har gået på andre hold i Solbjerg IF i indeværende år, kan du sende en mail med barnets navn til gymnastikisolbjerg@gmail.com og bede om at få Foreningsmedlemsskabet refunderet. Refusionen sker IKKE pr. automatik. Du er naturligvis velkommen til at støtte Solbjerg IF, ved IKKE at bede om at få pengene refunderet 😊

6. Jeg har klikket på tilmeld, og der sker ikke mere…..
    Betalingsmodulet åbner et nyt vindue i din browser, så prøv at bladre igennem dine åbner vinduer.
    Hvis det stadig ikke kan findes, anbefaler vi at lukke browseren helt ned og åbne hjemmesiden igen.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at skrive til gymnastikisolbjerg@gmail.com eller til at ringe på 6086 9292 (helst efter kl. 17)